زنبور بازار
زنبور بازار

سوالات متداول

سوالات پرتکرار مخاطبان از زنبور بازار

زنبور بازار، بستری برای انتشار رایگان آگهی و نیازمندی خرید و فروش ابزار زنبورداری ، خوراک، دارو و فرآورده های زنبورعسل است.

خرید و فروش لوازم زنبورداری همیشه یکی از چالش های زنبورداران بوده است، در میان زنبورداران، فروشندگان و تولید کنندگان زیادی هستند که محصول و یا خدماتی برای عرضه دارند و یا اینکه بدنبال خدمات و محصولاتی می گردند و “زنبور بازار” می تواند به راحتی این افراد را به یکدیگر برساند.

زنبور بازار در شرایطی راه اندازی شد که هیچ سایت تخصصی آگهی برای زنبورداران وجود ندارد و آگهی های مرتبط با حرفه زنبورداری در سایت ها و اپلیکیشن های آگهی عمومی به خوبی دیده نمی شود یا بازخورد مورد انتظار را ندارد. با استفاده از زنبور بازار به راحتی می توانید ابزار زنبورداری، خوراک، دارو و مکمل های زنبور عسل و منابع آموزشی (کتاب، CD و…) را به صورت رایگان خرید و فروش کنید.

با زنبور بازار، در هر کجای ایران که باشید می‌توانید ابزار و لوازم زنبورداری ، خوراک و دارو و مکمل های زنبور عسل، فرآورده های زنبور عسل را با قیمت مناسب و بدون واسطه بفروشید و یا در کوتاه‌ترین زمان، کالا یا خدمات دلخواهتان را در شهر خود یا شهرهای اطرافتان پیدا کنید.

کلیه آگهی هایی که به نوعی به زنبورداری مرتبط باشند قابلیت ثبت در زنبور بازار را دارا هستند. ابزار و لوازم زنبورداری ، خوراک ، دورو و مکمل های غذایی زنبور عسل، ابزار برداشت و بسته بندی عسل ، لوازم کمپینگ، کوچ و سفر و.. را به آسانی می توانید در زنبور بازار جست و جو کنید. همچنین مشاغل و کسب و کار های مربوط به زنبور داری نیز می توانند در زنبور بازار حضور داشته باشند.

برخی دسته بندی های موجود در زنبور بازار:

    – کندو و لوازم جانبی: کندو و کندوچه ، طبق و نیم طبق ، قاب و نیم قاب، شربت خوری و طناب و تسمه
   –  ابزار کار با کندو : لباس و پوشش های محافظ، اهرم، کاردک ، برس، پولک تراش ، دودی، موم دوز و سیم سفت کن
    – سایر ابزار زنبورداری : ابزار مرتبط با ملکه و ژل رویال، بچه گیر ، شماره کندو، جعبه ابزار و سایر لوازم زنبور داری
    – لوازم مصرفی : محلول بچه گیری ، سیم ، موم ، رنگ ، ماژیک و مداد شمعی
    – کلنی و ملکه : کلنی زنبور عسل و ملکه زنبور عسل
    – خوراک، دارو و مکمل : خوراک های زنبور عسل ، دارو های زنبور عسل و مکمل های غذایی
    – برداشت و بسته بندی : مخزن و پرکن عسل ، اکستراکتور، ظروف ، صافی ، رس گیر ، تاریخ زن و لیبل زن
    – کوچ و سفر : چادر و کیسه خواب، صندلی تاشو، اجاق و …
    – خدمات : کسب و کارها، همکاری و کاریابی، حمل و نقل ، آموزش ، مشاوره و آزمایشگاه
    – محصولات و فرآورده ها : عسل ، ژل رویال ، آرایشی و بهداشتی ، بره موم، گرده و…

 

از قسمت بالای سایت (هدر سایت) روی گزینه “ورود/عضویت” کلیک کنید، در قسمت “شماره تماس” شماره تلفن همراه خود را وارده کرده و روی کلید “ورود/ثبت نام” کلیک کنید، کد فعال سازی از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد و با ورود این کد می توانید مراحل ثبت نام خود را به پایان برسانید.

 

پس از ورود به حساب کاربری، با کلیک بر روی دکمه “+ثبت آگهی رایگان” در بخش بالایی سایت (هدر سایت) یا دکمه بزرگ قرمز رنگ در قسمت پایین اپلیکیشن فرایند ثبت آگهی شروع می شود.

قدم اول: یک دسته بندی مناسب انتخاب کنید.

در اولین قدم و پس از ورود به صفحه ثبت آگهی، شما باید دسته‌بندی مناسب کالای موردنظر خود را انتخاب کنید. کالاهای آگهی‌شده در زنبور بازار به ده دسته‌بندی اصلی به شرح ذیل تقسیم می‌شوند.

    – کندو و لوازم جانبی: کندو و کندوچه ، طبق و نیم طبق ، قاب و نیم قاب، شربت خوری و طناب و تسمه
   –  ابزار کار با کندو : لباس و پوشش های محافظ، اهرم، کاردک ، برس، پولک تراش ، دودی، موم دوز و سیم سفت کن
    – سایر ابزار زنبورداری : ابزار مرتبط با ملکه و ژل رویال، بچه گیر ، شماره کندو، جعبه ابزار و سایر لوازم زنبور داری
    – لوازم مصرفی : محلول بچه گیری ، سیم ، موم ، رنگ ، ماژیک و مداد شمعی
    – کلنی و ملکه : کلنی زنبور عسل و ملکه زنبور عسل
    – خوراک، دارو و مکمل : خوراک های زنبور عسل ، دارو های زنبور عسل و مکمل های غذایی
    – برداشت و بسته بندی : مخزن و پرکن عسل ، اکستراکتور، ظروف ، صافی ، رس گیر ، تاریخ زن و لیبل زن
    – کوچ و سفر : چادر و کیسه خواب، صندلی تاشو، اجاق و …
    – خدمات : کسب و کارها، همکاری و کاریابی، حمل و نقل ، آموزش ، مشاوره و آزمایشگاه
    – محصولات و فرآورده ها : عسل ، ژل رویال ، آرایشی و بهداشتی ، بره موم، گرده و…

با انتخاب هر کدام از این دسته‌بندی‌ها، زیردسته‌های آن‌ها به شما نمایش داده می‌شوند. انتخاب دقیق دسته‌بندی و زیردسته‌ها، مرتبط‌ترین خریداران را در کمترین زمان ممکن به شما می‌رساند.

قدم دوم : برای آگهی خود عنوان، قیمت و توضیحات درج کنید.

حال باید برای آگهی خود عنوان انتخاب کنید. توجه داشته باشید که درج عنوان مناسب برای آگهی، در کنار انتخاب دسته‌بندی مناسب می‌تواند به پیداشدن راحت و سریع آگهی‌های شما کمک نماید. هم‌چنین دقت در تایپ عنوان و نداشتن اشتباه تایپی و املایی نیز بسیار مهم است. سعی کنید عنوان آگهی شما کوتاه، گویا و شامل توضیحات لازم باشد.

اگر آگهی شما در خصوص محصول یا خدمتی است که قیمت دارد می توانید بخش قیمت را تکمیل کنید(قیمت ها به تومان وارد می شوند) و در صورتی که قیمت باید شکل توافقی باشد و… با خالی گذاشتن این بخش به جای قیمت عبارت “تماس بگیرید” نمایش داده می شود.

شما می توانید در توضیحات آگهی به اطلاعات مهم در مورد آگهی خود اشاره کنید. هر موضوعی در مورد کالا یا خدمت شما که نیاز به توضیح دارد، باید در توضیحات آگهی درج شود. توجه داشته باشید که درج شماره تلفن (همراه و ثابت) در توضیحات آگهی تمامی دسته‌بندی‌ها مجاز نیست. امکان درج لینک‌های اینترنتی نیز در توضیحات آگهی وجود ندارد و برای درج لینک‌های اینترنتی باید آگهی خود را در دسته‌بندی خدمات ثبت کنید.

قدم سوم : محل محصول یا خدمت خود را ثبت کنید.

با انتخاب “استان” همه شهر های استان شما نمایش داده می شود و می توانید شهر خود را نیز انتخاب کنید. التبه انتخاب شهر کاملا اختیاری است ولی ما توصیه می کنیم نام شهر خود را نیز انتخاب کنید تا در تصمیم گیری به خریدار کمک بیشتری نمائید.

قدم چهارم : ویژگی های محصول یا خدمت خود را انتخاب کنید.

در بسیاری از دسته بندی های زنبور بازار ویژگی های مهم محصولات از فروشنده درخواست می شود که بسیاری از آنها اختیاری است ولی ثبت این ویژگی ها حتماً در فروش کالا و خدمت شما تاثیر گذار خواهد بود. توجه کنید که برخی دسته بندی ها فاقد ویژگی های اختصاصی می باشند.

قدم پنجم : موقعیت محصول یا خدمت خود را روی نقشه مشخص کنید.

در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی کلید “نمایش نقشه” موقعیت دقیق کالا یا خدمت خود را ثبت کنید، این کار به مشتری شما کمک می کند به آسانی آدرس شما را پیدا نماید. برای سهولت در انتخاب موقعیت می توانید نام شهر ، روستا، خیابان ، محله و… خود را از بخش جست و جو روی نقشه بیابید.

قدم ششم : تصویر مرتبط با آگهی خود را بارگزاری کنید.

در این مرحله می‌توانید برای آگهی خود عکس انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که آمار نشان داده است که آگهی‌های دارای تصویر حدودا سه برابر آگهی‌های بدون تصویر بازدید دارند. شما برای هر آگهی می‌توانید تا ده عکس آپلود کنید. حجم عکس‌ها حداکثر می‌تواند 5 مگابایت باشد، و سایز آن‌ها نباید از 600 در 600 پیکسل کمتر باشد. عکس‌های انتخاب‌شده باید باکیفیت، واقعی و مطابق با قوانین باشند.
با انتخاب گزینه “جهت بارگزاری تصویر کلیک کنید”، شما می‌توانید عکس جدیدی برای آگهی خود آپلود کنید.

قدم هفتم : آگهی خود را تایید و درخواست انتشار دهید.

در این مرحله کلیه اطلاعاتی که برای آگهی خود وارد کرده اید به شما نمایش داده می شود، در صورتی که آگهی نیاز به ویرایش دارد روی کلید “مرحله قبل” کلیک کنید و در صورتی که محتوای آگهی مورد تایید است روی کلید “تایید و انتشار” کلیک نمائید تا آگهی شما برای تایید نهایی به بخش مربوطه ارجاع گردد.

تبریک، شما یک آگهی ثبت کردید.

 

تجربه نشان می دهد آگهی های دارای تصویر، نسبت به آگهی‌های بدون تصویر، ۳ برابر بازدیدکننده‌ی بیشتری دارند؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهیم برای بازدهی بیشتر آگهی خود حتما از عکس استفاده نمایید.

همواره از تصاویر واقعی، باکیفیت و مرتبط با کالا یا خدمتی که ارائه می‌نمایید، استفاده کنید؛ اندازه‌ی تصویر می‌بایست حداقل 600*600 پیکسل و حجم آن حداکثر 5 مگابایت باشد.
چنانچه یک یا چند بند از موارد زیر برای تصویر آگهی شما صدق کند، تصویر مورد نظر منتشر نخواهد شد:

– تصویر لوگو (به جز دسته بندی خدمات)
– تصویر بیش از حد کوچک یا بی‌کیفیت
– تصویر غیر واقعی
– تصویر دارای کادر یا واتر مارک
– مغایرت محتوای تصویر با شرایط عرف جامعه و یا قوانین جمهوری اسلامی
– استفاده ابزاری از تصاویر اشخاص در آگهی
– تصویری که متعلق به آگهی دیگری در زنبور افزار باشد
– تصویری که به آگهی مرتبط نباشد
– تصویر آگهی حاوی متن باشد
– قیمت و شماره تلفن در تصویر درج شده باشد
– تصویر نیاز به چرخش داشته باشد
– تصاویری که دارای شماره تماس، ایمیل یا آدرس سایت باشند.

در صورتی که هیچ‌کدام از موارد بالا در مورد تصاویر مدنظر شما صادق نیست ولی در هنگام ثبت آگهی، حذف شده است، با ما تماس بگیرید.

برای مشاهده آگهی هایی که قبلا ثبت کرده اید می تواندی از بخش بالای سایت روی “خوش آمدید…” کلیک کرده و از منوی باز شده روی “آگهی های من” کلیک نماید یا از منوی پایین سایت روی بخش “حساب کاربری” کلیک کرده و از منوی سمت راست روی “آگهی های من” کلیک کنید.

در این بخش می توانید تمام آگهی هایی که پیشتر ثبت کرده این مشاهده و نسبت به مشاهده (در صورت انتشار)، ویرایش، ارتقا و حذف آگهی ها اقدام نمائید.

زنبور بازار برای جلب رضایت کاربران و کمک به بیشتر دیده شدن آگهی‌ها امکاناتی را برای آگهی قرار داده است که می‌توانید آگهی خود را با این امکانات ارتقا دهید. در صفحه‌ی آگهی‌های من، می توانید نیست به ارتقا آگهی اقدام کنید.

با انتخاب گزینه ارتقا می‌توانید امکاناتی که می‌توانید بر روی آگهی خود اعمال کنید را مشاهده می‌نمایید. گزینه نردبان، آگهی شما را به صدر لیست آگهی‌های کلی و دسته مربوطه در شهر مورد انتخاب می‌برد. با انتخاب گزینه “آگهی ویژه”، برچسب ویژه بر روی آگهی شما نمایش داده شده و آگهی تان را متمایز می‌کند و در بخش آگهی های ویژه نمایش می دهد. گزینه “نردبان و آگهی ویژه” نیز به صورت همزمان آگهی را با برچسب ویژه به صدر لیست آگهی‌ها می‌برد.

در صورتی که دسته بندی یا شهر مورد نظر خود را پیدا نکردید با ما تماس بگیرید. از شنیدن صدای گرم شما خوشحال خواهیم شد.

در صفحه هر آگهی، کمی پایین تر از تصویر، لینکی با عنوان “گزارش مشکل آگهی” وجود دارد در صورت مشاهده هریک از موارد ذیل، پس از انتخاب “گزارش مشکل آگهی” گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید:

  – محتوای آگهی نامناسب است.

  – اطلاعات آگهی گمراه کننده یا دروغ است.

  – آگهی اسپم است و چندین بار پست شده است.

  – آگهی در دسته بندی نامناسب قرار گرفته است.

  – خدمات یا کالا دیگر موجود نیست.

  – کالا یا خدمات قرار گرفته مشمول فهرست مصادیق محتوای مجرمانه می باشد.

تعرفه آگهی ویژه : 5000 تومان برای یک ماه

تعرفه نردبان : 2000 تومان برای یک ماه

برای تبلیغ بنری در زنبور بازار، تبلیغ در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی، طراحی بنر و تراکت تبلیغاتی، و… با ما تماس بگیرید.

از اینکه چنین تجربه‌ی نامناسبی داشته‌اید بی‌نهایت متأسفیم؛ برای پیگیری قانونی این موضوع حتما به مراجع قضایی مراجعه فرمایید و مطمئن باشید «زنبور بازار» نیز وظیفه خود می‌داند که همکاری‌های لازم را با مراجع قضایی جهت پیگیری مشکل شما انجام دهد.

همچنین برای کمک به «زنبور بازار» برای حذف افراد فرصت طلب و سودجو لطفا به صفحه آگهی مورد نظر رفته و آن را گزارش نمایید.

در صورتی که پاسخ سوالتان را پیدا نکرده اید یا به هر دلیل نیاز به توضیحات بیشتری دارید، با ما تماس بگیرید.
از شنیدن صدای گرم شما خوشحال می شویم و صمیمانه از شما استقبال خواهیم کرد.