زنبور بازار
زنبور بازار
بسته بندی و تاثیر آن در فروش

بسته بندی و تاثیر آن در فروش محصولات زنبورداری

بسته بندی و تاثیر آن در فروش محصولات زنبورداری

    یکی از مسائل مهمی که قصد داریم در زنبور بازار با عنوان یکی از بزرگترین مرجع نیازمندی های زنبورداران به آن اشاره کنیم بسته بندی و تاثیر آن در فروش است. این مسئله به این دلیل مورد توجه واقع شده است که امروزه مشتریان به علت تنوع زیاد محصولات و داشتن قدرت انتخاب گاهی به مواد تشکیل دهنده و توضیحات محصولات توجه ای نمی کنند، این در حالی است که بسته بندی بر روی تصمیم گیری افراد تاثیر زیادی می گذارد. بنابراین بسته بندی و تاثیر آن در فروش ابزار زنبورداری زیاد است.

بسته بندی و تاثیر آن در فروش

بسته بندی و تاثیر آن در افزایش فروش

    در حقیقت بسته بندی محصولات بیانگر روش نگهداری و محافظت از محصولات و برند همچنین به عنوان یک تعریف از ویژگی های کالا به مصرف کننده است. به عنوان مثال بسته بندی عسل صادراتی باید متناسب با سلیقه و محیط زندگی افراد در کشورهای مختلف انجام بگیرد.

    نکته قابل توجه بسته بندی و تاثیر آن در فروش این است که در دنیای امروز بسته بندی به عنوان بیرونی ترین ابزار برای ایجاد ارتباط بین تولید کننده و مشتری به شمار می رود و به عنوان یک استراتژی مهم در تحریک مشتریان به شمار می رود و در انتها با افزایش فروش روبرو خواهید شد.

    مواردی مانند بره موم، ژل رویال، زهر زنبور عسل و گرده ی گل در بین افراد چندان شناخته شده نیستند برای اینکه بتوانید این نوع کالاها را ساده تر بفروشید می توانید از یک بسته بندی خلاقانه و مناسب فکر کنید در کنار این فراموش نکنید که مواردی مانند حفاظت از محصول و استفاده ساده از کالا را فراموش نکنید. یک بسته بندی مناسب می تواند شناسایی کالا را در دوره های بعدی را آسان تر کند.

نقش تبلیغی بسته بندی

    در ادامه بسته بندی و تاثیر آن در فروش قصد داریم به تبلیغات اشاره کنیم و مشتریان را به فروشگاه ها بکشانیم، یکی از مهم ترین توجه به تاثیر بسته بندی در این زمینه است در حقیقت ظاهر محصولات شما می تواند در مقابل مشتری نقش تعیین کننده ای و عامل مهمی در تصمیم گیری مشتریان داشته باشد.

    هر چند که افراد به به برندهای با سابقه وفادار باشند باید هم بسته بندی خلاقانه می تواند ذهنیت مشتریان را نسبت به محصولات جدید تغییر دهد وقتی شما یک نوع عسل یا مواد دیگر را در بسته بندی های جدید و خلاقانه مشاهده کنید که از کیفیت بیشتری برخوردار است مطمئنا به انتخاب آن هم فکر خواهید کرد.

    یکی از موارد قابل توجه در زمینه ی بسته بندی مربوط به عسل صادراتی است مشتریان خارجی مطمئنا جذب یک محصول با بسته بندی فوق العاده و جذاب خواهند شد.

بسته بندی و تاثیر آن در فروش

ارزش گذاری بسته بندی

    یکی دیگر از مهم ترین اجزای بسته بندی و تاثیر آن در فروش الگویی است که برای بسته بندی محصول استفاده می کنید، به عنوان مثال طراحی متناسب یک شیشه ی عسل در صادرات عسل می تواند نقش تاثیرگذاری بر فروش شما داشته باشد.

    طراحی متناسب این امکان را به وجود می آورد که افراد پیرو عناصر مرتبط با محصول مانند منشا کالا، شکل کالا ، جغرافیای تولید کالا موثر واقع شوند.

    بنابراین برای دستیابی به این هدف از داده های بازاریابی در کنار خلاقیت ذهنی استفاده کنید، باید در مورد چگونگی انتخاب گزینه ها مطالعات زیادی را انجام دهید تا آزمایشاتی که در این زمینه وجود دارد به واقعیت نزدیک باشد.

    نکات مهمی که در این زمینه وجود دارد شامل: خواسته های مشتری، انتخاب نوع ماده بسته بندی، شکل هندسی، روند تولید، نکات زیست محیطی، نیازهای خرده فروشی ها را نیز مد نظر قرار دهید.

بسته بندی و تاثیر آن در فروش

تاثیر بسته بندی بر برند سازی

    با توجه به اینکه در زمینه ی زنبورداری فرهنگ خرید باز و فله ای نیز وجود دارد اما تولید کنندگان و زنبوردارانی که قصد دارند در عرصه ی بین المللی فعالیت کنند باید بدانند که بدون توجه به فرایند بسته بندی در سطح جهانی جایگاهی نخواهید داشت.

    این ضعف می تواند باعث شود که ما بازار محصولات را زنبورداری را مانند دیگر مواد به علت عدم برخورداری از بسته بندی مناسب به دیگر کشورها واگذار کنیم هر چند که کیفیت محصولات ما بیشتر از دیگر کشورها باشد. فراموش نکنید که شما می توانید از لحاظ بصری تاثیر زیادی در انتخاب افراد بگذارید.

    نکته ی دیگری که به آن باید اشاره کنیم این است که در برخی موارد افراد کیفیت بسته بندی را افزایش می دهند و از سمت دیگر کیفیت محصول را کاهش می دهند این مسئله باعث می شود که مشتریان نسبت به برند شما بدبین شوند. به این ترتیب مشتریان نسبت به فرهنگ بسته بندی حس خوبی نخواهند داشت.

    خلاقیت در بسته بندی می تواند به عنوان یکی از اصول مهم و لاینفک در زمینه ی فروش محصولات باشد. اولین چیزی که مشتریان با آن مواجه خواهند شد ظاهر محصول است بی شک این امر باعث می شود که در روند تصمیم گیری مشتری شما تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

    در حال حاضر تنوع زیادی در بازار محصولات وجود دارد یکی از مواردی که در دنیای تجارت و بازاریابی مورد توجه قرار گرفته است. در کشور ما به ویژه در حوزه زنبورداری هنوز این مسئله جا نیافتاده است ما شاهد بسته بندی نامرغوب یا فروش فله ای عسل هستیم با توجه به فواید فوق العاده ی ژل رویال افراد با مشاهده ی بسته بندی نامناسب نمی توانند به این ماده ی مفید اعتماد کنند. تولید کنندگان برای پیشی گرفتن از رقبای خود باید به طراحی متناسب محصولات خود توجه زیادی داشته باشند. 

     سعی کنید خودتان را به جای مشتریان بگذارید زمانی که می بینید یک فروشگاه یا برند برای شما ارزش قائل شده است و سفارش شما را در یک بسته بندی فوق العاده و شیک به شما تحویل دهد حس فوق العاده ای به شما دست خواهد داد ممکن است این موارد کوچک و به ظاهر ساده تاثیر زیادی بر تجربه ی مشتریان داشته باشد این موارد موجب می شود که شما در فروش محصولات خود موفق بشوید هرگز بسته بندی و تاثیر آن در فروش را فراموش نکنید و یک بسته بندی جذاب را برای محصولات زنبورداری خود در نظر بگیرید.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *