زنبور بازار
زنبور بازار
خواص ژل رویال

خواص ژل رویال چیست؟

خواص ژل رویال چیست؟

    قصد داریم این بار در زنبور بازار به عنوان مرکز آگهی و نیازمندی های زنبورداران ایران، به معرفی خواص ژل رویال بپردازیم. برخی این ژل را با گرده ی گل یا زهر زنبور عسل اشتباه می گیرند. ژل رویال را در زبان فارسی به نام شاه انگبین می شناسند. این ماده به رنگ لیمویی بوده و به وسیله ی غده هیپوفارنکس زنبورهای پرستار در سن 2 تا 12 روزگی ترشح می شود.

    از این ماده برای تغذیه ی لارو (نوزاد) زنبورعسل در مراحل اولیه ی رشد استفاده می کنند و دارای طعمی ترش و گس است. در صورتی که تخم زنبور عسل را 3 روز با این ژل تغذیه کنند تبدیل به زنبور کارگر می شود و اگر 7 روز تغذیه شود تبدیل به ملکه می شود. برای آشنایی با خواص ژل رویال با ما همراه باشید.

خواص ژل رویال چیست؟
لارو زنبور عسل در ژل رویال

معرفی خواص ژل رویال

    ژل رویال به عنوان یک ماده ی دارویی است و در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود، در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت:

تقویت سیستم دفاعی بدن:

    یکی از خواص ژل رویال که در سال 2001 مورد آزمایش قرار گرفت ثابت کرد که ژل رویال قادر است که سیستم دفاعی بدن را ارتقاء بدهد. پژوهشگران ثابت کردند که با استفاده از ژل رویال ضعف موجود در سیستم ایمنی بدن انسان رفع شده و بدن به حالت عادی باز می گردد.

خواص ژل رویال برای آلزایمر:

    ژل رویال باعث می شود که حافظه ی کوتاه مدت در افراد بهبود پیدا کند و در نتیجه باعث بهبود آلزایمر می شود. با توجه به اینکه این ژل بر روی اعصاب افراد تاثیر مستقیمی دارد و بیماری آلزایمر نیز ریشه در قدرت یادگیری و حافظه دارد. آنتی اکسیدان های موجود در ژل رویال باعث درمان مشکلات عصبی و جلوگیری در اختلالات حافظه را ایجاد می کند. مصرف ژل رویال باعث تقویت مسیر عصبی استیل کولین می شود.

ژل رویال و درمان زخم های شدید:

    ژل رویال مانند عسل تاثیر زیادی در درمان زخم ها دارد. با مصرف این ژل حاشیه ی زخم های شدید به سرعت بهبود پیدا می کند و از عفونت جلوگیری می کند. 

خواص ژل رویال
ژل رویال خواص دارویی بسیاری دارد.

خواص ژل رویال برای درمان دیابت:

    مصرف این ژل بر روی جزایر لانگرهانس تاثیر می گذارد این بخش از بدن وظیفه ی ترشح انسولین را در بدن به عهده دارد که باعث تسریع روند اکسیداسیون گلوکز در خون می شود و به این ترتیب موجب کاهش قند و خون خواهد شد. این ژل در ساختار خود ماده ای شبیه به انسولین دارد البته میزان این ماده چندان قابل توجه نیست. این ماده حاوی موادی به نام پپتیدها و ویتامین های B3 است که باعث کاهش قند خون و بهبود دیابت می شود.

درمان پوکی استخوان با ژل رویال:

    وجود مواد معدنی و مغذی مانند کلسیم موجود در این ژل باعث جلوگیری از پوکی استخوان و به رشد آن ها کمک می کند. پزشکان ارتوپد این ژل را به افراد مسن که به بیماری های مفاصل دچار هستند پیشنهاد می کنند. وجود ویتامین B12 در این ژل تاثیر زیادی بر روی گلبول های قرمز و اعصاب افراد می گذارند که این امر باعث تقویت استخوان و استحکام آن می شود. این ویتامین باعث جلوگیری از پوکی استخوان نیز می شود.

افزایش متابولیسم بدن:

    از دیگر خواص ژل رویال می توانیم به افزایش متابولیسم بدن اشاره کنیم. اسید آمینه موجود در این ژل باعث افزایش سوخت و ساز در بدن افراد می شود که لاغری را در پی دارد. اسید آمینه های موجود در ژل رویال موجب ایجاد پروتئین مورد نیاز برای سوخت و ساز بدن می شود. بدن انسان قادر به تولید این نوع اسید آمینه نیست بنابراین وجود این مواد باعث بالا رفتن متابولیسم بدن و در نتیجه کاهش وزن می شود. تعداد اسید آمینه ی موجود در این ژل 8 عدد است.

تنظیم و کنترل فشارخون:

    پروتئین موجود در ژل رویال باعث تنظیم و کنترل فشارخون می شود. این پروتئین مفید هیدرولیزات نام دارد که در هنگام ترکیب شدن با پتاسیم باعث باز شدن رگ های خونی می شود به شکلی که این رگ ها در حالت طبیعی باقی بماند و باعث تنظیم فشارخون می شود.

خواص ژل رویال برای پوست:

    ژل رویال حاوی آنتی اکسیدان است که باعث از بین بردن اثرات پیری زودرس می شود. این ژل در جوانسازی پوست بسیار موثر است. استفاده از ژل سلطنتی یا رویال به عنوان داروی ضد پیری استفاده می شود. حفره های موجود در پوست باعث می شود که این ژل عملکرد بهتری داشته باشد. عوامل موجود در ژل رویال که باعث بهبود بیماری های پوستی می شود شامل: ویتامین های ای(E )، ث(C )، دی(D )، لسیتین، کلاژن، تیامین است.

مهم ترین مواد موجود در این ژل کلاژن است که امکان اتصال بافت ها را ایجاد کرده و موجب از بین رفتن چین و چروک در پوست است. وجود کلاژن باعث طولانی تر شدن عمر سلول های پوستی می شود. مصرف این ژل ارزشمند باعث می شود که رادیکال های آزاد از بین بروند و این امر باعث لطافت پوست می شود. می توانید از این ژل برای رفع سیاهی دور چشم و لکه های تیره پوست موثر است. 

ژل رویال و تاثیر آن بر درمان زخم معده:

    زخم معده یکی از بیماری های شایع در بین افراد است. یکی از دلایل ابتلا به این بیماری مصرف داروهای مختلف نظیر انواع مسکن ها است. دلیل ابتلا به زخم معده از بین رفتن ماده ی چرب بین اسید و دیواره ی معده است. مصرف مداوم ژل رویال باعث می شود که چربی ایجاد شده و زخم معده از بین برود.

افزایش گلبول های قرمز:

    یکی دیگر از خواص ژل رویال افزایش سطح گلبول های قرمز خونی است که مشکلات کم خونی را کاهش می دهد.

خواص ضد باکتریایی ژل رویال:

    ژل رویال حاوی رویالیسین و ژلئین است که باعث خاصیت ضد باکتریایی آن می شود. این ژل از قابلیت مبارزه با میکروارگانیزم ها برخوردار است. ژل رویال بر روی غشای سلول ها تاثیر ضد باکتریایی دارد. برخی از خاصیت های موجود در ژل رویال ناشناخته است.

در صورتی که قصد دارید برای ثبت آگهی فروش ژل رویال اقدام کنید می توانید این خواص را برشمرده و افراد را به خرید آن ترغیب کنید.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *