زنبور بازار
زنبور بازار
خواص گرده گل

خواص گرده گل چیست؟

خواص گرده گل چیست؟

    آیا می دانید خواص گرده گل چیست؟ گرده ی گل یکی از فرآورده های فوق العاده ای است که توسط زنبور عسل تولید می شود از آن جا که این ماده خواص زیادی دارد و جزو نیازمندی های زنبورداری محسوب می شود (زنبور برای ادامه حیات خود به آن نیاز دارد) قصد داریم در زنبور بازار به معرفی خواص آن بپردازیم.
    با توجه به اینکه افراد زیادی این محصول را عرضه می کنند بهتر است پیش از خرید این محصول با خواص گرده گل آشنایی پیدا کنید.

خواص گرده گل چیست؟
جمع آوری گرده گل توسط زنبور عسل

درباره خواص گرده گل چه می دانید؟

    همان طور که در ابتدای امر گفتیم گرده ی گل به عنوان محصولی شناخته می شود که توسط زنبور عسل ساخته می شود. این ماده مانند عسل از خواص بی شماری برخوردار است. ترکیبات آن از موادی مانند آنزیم، شهد، ترشحات زنبور عسل به همراه موم و عسل تشکیل شده است. این ماده حاوی مواد بسیار مغذی است که شامل : اسید فولیک، ویتامین ها،پروتئین ها، انواع آمینواسید ها و در حدود 250 ماده ی تاثیرگذار دیگر در آن وجود دارد.

    یکی از موادی که درصد آن در گرده گل بسیار بالا بوده، پروتئین است که امکان جایگزین شدن آن با پروتئین گوشت وجود دارد. درباره ی دیگر مواد موثر این ماده باید بگوییم آمینواسیدهای موجود در آن به شکل آزاد هستند و این امکان را دارند که به سادگی در بدن جذب شوند.

    درباره ی اعتبار گرده ی گل باید گفت که به عنوان یک داروی گیاهی قدرتمند با خاصیت های فراوان است. وزارت بهداشت کشور آلمان از آن به عنوان یک داروی گیاهی کامل یاد کرده است. با توجه به خواص فوق العاده ی این ماده نمی توانیم به راحتی از کنار آن عبور کرد، موضوعی که بیشتر افراد از آن بی اطلاع هستند این است که این گرده ی به ظاهر ساده می تواند به عنوان یک منبع بسیار بزرگ از خواص اعجاب انگیز برای بدن انسان ها باشد.

خواص گرده گل چیست؟
خواص گرده گل

مختصری درباره خواص گرده گل

    محافظت از بیماری و تقویت سیستم دفاعی بدن: از خواص گرده گل وجود آنتی اکسیدان در ساختار آن است که این آنتی اکسیدان ها شامل کومپفرول و گلوتاتیون ها،فلاونوئیدها، کاروتنوئید ها، کورستین است. نکته ی قابل توجه این است که آنتی اکسیدان های موجود در گرده ی گل به گیاهان اطراف کندو بستگی دارد با شناسایی گیاهان بهتر می توانید آنتی اکسیدان ها را شناسایی کنید.

    وظیفه ی آنتی اکسیدان ها مبارزه با رادیکال های آزاد است و همین امر باعث می شود این ماده به عنوان یک داروی ضد سرطان شناخته شود. با مصرف گرده ی گل تا حد زیادی آنتی اکسیدان را در بدن ارتقا می دهد و باعث می شود از ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت نوع دو و سرطان جلوگیری می کند.

    کاهش ابتلا به بیماری های قلبی: با توجه به اینکه بیمارهای قلبی یکی از عوامل مهم مرگ و میر در دنیا است. رسوب موادی مانند کلسترول و لیپید در عروق و رگ های خونی موجب به وجود آمدن بیماری های قلبی می شود نکته ی جالب این جا است که یکی دیگر از خواص گرده گل از بین بردن لیپید و کلسترول های موجود در رگ های خونی است.مشاهده شده که پس از مصرف گرده ی گل کم بینایی ناشی از بیماری قلبی عروقی نیز از بین رفته است.

    عملکرد صحیح کبد: ثابت شده که استفاده از محصولات مربوط به زنبور عسل باعث می شود که کبد افراد عملکرد مناسبی داشته باشد از دیگر خواص گرده گل می توانیم به سم زدایی کبد اشاره کنیم. این ماده برای افرادی که دخانیات مصرف می کنند و کبد آسیب پذیرتری دارند مناسب است.

    خواص ضد التهابی: تحقیقات علمی ثابت کرده است که گرده ی گل باعث کاهش التهابات در بدن می شود. آزمایشاتی که بر روی موش ها انجام گرفت نشان می دهد که مصرف این ماده به عنوان دارو باعث کاهش 75 درصدی التهابات ربات ها شده است. خواص ضد التهابی گرده ی گل را با داروهای استروئیدی نظیر ناپروکسن، آنالگین، فنیل بوتازون، ایندومتاسین مقایسه می کنند.

    خواص ضد باکتریایی: از دیگر مواردی که می توانیم در ارتباط با خواص گرده ی گل به آن اشاره کنیم. خاصیت ضد باکتریایی و افزایش خاصیت ضد آلرژیک در بدن است.

    درمان زخم و پیشگیری از عفونت: استفاده از گرده ی گل به شکل ضماد بر روی زخم و سوختگی باعث از بین رفتن عفونت و بهبود زخم ها می شود. عملکرد این ماده در بدن مانند داروی سولفادیازین نقره است و از ورود عفونت به بدن جلوگیری می کند.

    سلامت پوست: یکی دیگر از فواید گرده ی گل استفاده از آن به عنوان داروهای پوستی برای بیماری های حساسیت های پوستی، اگزما و پسوریازیس است. می توانید از این ماده به عنوان یک لوسیون نرم کننده و روشن کننده برای پوست بدن استفاده کنید. وجود ویتامین های گروه B در این ماده باعث می شود که به بهبود بیماری های پوستی کمک کند.

    درمان بیماری های گوارشی: وجود مواد معدنی زیاد و آنزیم های شبیه به آنزیم های موجود در بدن انسان باعث می شود که عمل گوارش را آسان کند. همان طور که می دانید برخی از ویتامین ها و آمینواسیدها به شکل طبیعی در بدن انسان وجود ندارد و باید آن را از مواد دارویی و گیاهی دریافت کرد با مصرف گرده ی گل مقدار زیادی از این مواد در دسترس بدن قرار می گیرد و به این ترتیب سیستم گوارشی در بدن افراد بهبود پیدا می کند.

    افزایش باروری: از دیگر خواص گرده گل می توانیم به افزایش میل جنسی در آقایان و بانوان اشاره کرد این امر باعث بهبود عملکرد پروستات در آقایان و رفع مشکلات آن ها می کند. همچنین خانم ها می توانند با مصرف آن مشکلات قاعدگی را برطرف کرده و موجب تحریک تخمدان ها می شود به این ترتیب امکان باروری سالم را تا حد زیادی ارتقا می دهد.

    افزایش طول عمر: مصرف گرده ی گل باعث می شود که منابع مفید غذایی به بدن انسان جذب شود و این امر باعث عملکرد صحیح متابولیسم بدن و طول عمر افراد می شود. تحقیقات علمی نشان می دهد که مصرف این ماده باعث جذب موادی مانند آهن و ویتامین C، فسفروکلسیم می شود. همچنین با از بین بردن اثرات رادیکال های آزاد موجب طول عمر افراد می شود.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *