زنبور بازار
زنبور بازار
فنون مذاکره تلفنی

فنون مذاکره تلفنی در زمینه زنبورداری

فنون مذاکره تلفنی در زمینه زنبورداری

    درباره فنون مذاکره تلفنی چه می دانید؟ زنبورداری نیز مانند هر کسب و کار دیگری نیاز به بازاریابی دارد تا به فروش بیشتر برسد از آن جا که یکی از رایج ترین روش های بازاریابی استفاده از بازاریابی تلفنی است، افرادی که در زمینه ی زنبورداری و فروش و تهیه فرآورده های زنبور عسل هستند می توانند برای گسترش فعالیت خود از این روش بهره بگیرند، از این رو زنبوربازار به عنوان بزرگترین منبع نیازمندی های زنبورداران قصد دارد به فواید به کاربردن فنون مذاکره تلفنی در بازاریابی زنبورداری بپردازد.

فواید فنون مذاکره تلفنی چیست؟

    در مورد تاریخچه فنون مذاکره تلفنی یا تله مارکتینگ باید بگوییم که این مدل بازاریابی حدود 4 دهه است که مورد استفاده قرار می گیرد. این روش به عنوان یکی از روش های بازاریابی مستقیم به شمار می رود و از این رو استفاده از آن در امور زنبورداری حائز اهمیت است که افراد معمولا در این زمینه اطلاعات زیادی ندارند.

    یکی از کاربردهای مذاکره تلفنی زمانی است که شما آگهی زنبورداری ثبت می کنید و مشتریان با شما تماس می گیرند، در این زمان باید بدانید که چگونه این افراد را به خرید محصول یا خدمت خود ترقیب کنید.

    برای فروش فرآورده ها یا ابزارآلات مربوط به حرفه زنبورداری هم پیشنهاد می کنیم که یک دیتابیس از شماره تلفن افرادی که به عنوان مشتریان بالقوه محسوب می شوند را تهیه کنید.

    سپس با انجام تماس تلفنی این افراد را به خرید محصولات ترغیب کنید. در سال های اخیر شاهد هستیم که افراد برای تشویق افراد به خرید محصولات خود از شیوه های تماس تلفنی خودکار استفاده می کنند.

فنون مذاکره تلفنی

فنون داشتن مذاکره تلفنی موفق

    برای اجرای یک مذاکره ی تلفنی موفق باید افراد را پیش از ورود به این کار به درستی آموزش ببینند تا در انتها با تلفیقی از دانش و تجربه بازار موفقیت را به سمت کسب و کار موفق سوق بدهند.

   اگر فرد دیگری به جز خودتان قرار است محصول شما را از طریق مذاکره تلفنی بفروش برساند ، باید او را با مسائل و امور زنبورداری، کاربرد ها و برتری های کالا یا خدمتی که ارائه می کنید آشنا نمائید، مثلا اگر قرار است این فرد ژل رویال بفروشد باید از روند تهیه و تولید ژل رویال مطلع باشد، روش نگهداری و خواص این محصول را بداند تا بتواند به سوالات مشتریان به صورت حرفه ای پاسخ دهد. اگر کارمند خود را به صورت صحیح آموزش ندهید ممکن است تبلیغات تلفنی شما نتیجه معکوس داشته باشد.

متقاعد کردن مخاطب

    هدف از مذاکره حضوری یا استفاده از فنون مذاکره تلفنی این است که افراد را متقاعد کنید که با شما موافقت و همراهی کنند.

    اولین گام این است که با لحن پرسشی با مخاطب صحبت نکنید بلکه یه صورتی صحبت کنید که فرد قبول کند به کالا یا خدمات شما نیاز دارد در صورتی که قصد دارید ابزار زنبورداری را بفروشید باید زنبوردار را متقاعد کنید که این وسیله نقش حیاتی در انجام صحیح زنبورداری ایفا می کند.

    به شکلی صحبت کنید که انگار مخاطب شما پیشاپیش همه چیز را پذیرفته است. اجازه بدهید فرد نیز اظهار نظر کند. ابتدا مباحث و نظرات خود را بیان کنید و سپس با سعه ی صدر به حرف های آن ها گوش دهید.

کار بر روی صدا و لحن

    یکی از موارد مهم و موثر در فنون مذاکره تلفنی این است که با لحن محکم و با صلابت صحبت کنید. برای انجام این عملکرد باید افراد سعی کنید مهارت خود را در سخن گفتن تقویت کنید و با صدای رسا و بلند به تمرین سخن گفتن بپردازید.

    می توانید برای تاثیر بیشتر به ضبط صدای خود پرداخته و به بررسی آن بپردازید. بعد به رفع ایرادات و اشکالات خود بپردازید.

تمرین پیش از انجام کار

    در راستای اجرای فنون مذاکره تلفنی باید تمرین و آموزش را با یکدیگر هماهنگ کنید و با این امر مهارت خود را در انجام مذاکره تلفنی ارتقا دهند. در صورتی که در فرایند مذاکره ضعفی وجود داشته باشد باید نسبت به اصلاح آن اقدام نمایید. در صورتی که درصدد رفع این کاستی ها برنیایید مطمئنا باید راه آزمون خطا را پیموده و این عملکرد باعث از دست رفتن فرصت های فروش می شود که به کسب و کارها آسیب وارد می شود.

    باید به سطحی برسید که صحبت در مورد محصولات و ابزار آلات زنبورداری به شکل صحبت زدن عادی شما به نظر برسد. این توانایی باید در شما نهادینه شود به شکلی که گویی در هنگام صحبت با مخاطب انگار با عزیزان تان صحبت می کنید.

    افرادی که قصد دارند برای بازاریابی کسب و کار خود از فنون مذاکره تلفنی بهره ببرند باید حتی کوچکترین حدی از استرس را تجربه نکنند. در صورتی که هنگام پیشنهاد قیمت های ابزارالات زنبورداری دچار تردید هستید. باید قاطعانه قیمت خود را بیان کنید تا مشتری متوجه تردید شما نشود.

    افراد صاحب نظر در زمینه ی فروش اعتقاد دارند که با ابراز نظر قاطعانه احتمال پذیرش پیشنهاد از طرف افراد بیشتر است. رعایت این موارد می تواند شانس شما را در موفقیت در بازاریابی با استفاده از فنون مذاکره تلفنی را بیشتر کند.

    پیشنهاد می کنیم برای پیشرفت در این زمینه خود را خود را به جای مشتری بگذارید در صورتی که حرف هایتان خودتان را قانع کرد احتمالاً دیگران را نیز قانع خواهد کرد.

داشتن اطلاعات از رقبا

    پیش از اینکه وارد مذاکره تلفنی شوید بهتر است در ارتباط با رقیبان خود اطلاعاتی کسب کرده و نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی کنید و در هنگام مذاکره با یادآوری نقاط قوت خود مشتری خود را متقاعد نمائید. در صورتی که به این اطلاعات دسترسی نداشته باشید نمی توانید برتری کالای خود را نسبت به سایر رقبا نشان بدهید.

    نکته مهم این است که تخریب رقیب در مذاکره تلفنی (و حتی مذاکره حضوری) قطعا نتیجه عکس دارد، اگر اخلاق را در خصوص رقیب خود رعایت نکنید مشتری به سادگی متوجه این موضوع شده و حس بدی نسبت به کسب و کار شما پیدا می کند، پیشنهاد می کنیم نقاط ضعف رقیب را فقط شناسایی کنید ولی در طول مذاکره صرفا روی نقات قوت محصول یا خدمت خود تمرکز کنید.

انتقال حس مثبت به مشتری

    اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که قصد دارید از فنون مذاکره تلفنی در جهت بازاریابی ابزارالات و محصولات زنبورداری بهره بگیرید باید حس مثبت و فوق العاده را به مشتریان خود انتقال دهید. برای دسترسی به این امر می توانید با لحن و کلمات متفاوت با مخاطب یا مشتری صحبت کنید. نکته ی قابل توجه این است که پیش از مکالمه با توجه به شخصیت و منش هر کسی با او صحبت کنید.

    به عنوان مثال اگر برای خرید محصولات خود با یک زنبور دار حرفه ای صحبت می کنید باید در سطح او صحبت کنید و سعی کنید که با ارائه ی بهترین اطلاعات وی را متقاعد کنید. این مسئله در مورد افراد تازه کار و بی تجربه نیز صدق می کند در زمان صحبت با زنبورداران تازه کار می توانید با ارائه ی اطلاعات آن ها را شگفت زده کنید و به این ترتیب آن ها جذب کرده و برای خرید از خودتان متقاعد کنید. 

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *