زنبور بازار
زنبور بازار
متن آگهی زنبورداری

چگونه یک متن آگهی زنبورداری تاثیرگذار بنویسیم؟

    حتماً برای شما هم پیش آمده که بخواهید محصولی را از طریق انتشار آگهی بفروش برسانید، در این مقاله قصد داریم روش های نگارش یک متن موفق را به عنوان متن آگهی زنبورداری آموزش دهیم. یک متن تبلیغاتی مناسب می تواند مخاطبان شما را به سمت محصولات مختلف زنبورداری جلب کند. اما یک متن تبلیغاتی باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا کاربران برای خرید از شما مجاب شوند.

ویژگی های تاثیرگذار متن آگهی زنبور داری چیست؟

    با توجه به این که نیازمندی های زنبور داری بسیار گسترده است قصد داریم در ادامه در قالب دو بخش روش نوشتن یک متن تاثیرگذار به عنوان متن آگهی زنبورداری را توضیح دهیم.

تیتر اصلی

    فراموش نکنید نخستین و مهم ترین قسمت یک آگهی تبلیغاتی به تیتر اصلی آگهی بازمی گردد. مخاطب شما باید براساس این تیتر تصمیم بگیرد که آیا این آگهی ارزش مطالعه را دارد یا خیر؟ به عنوان مثال شما قصد دارید برای یک وسیله مانند ابزار ملکه گیری یک تیتر مناسب انتخاب کنید از آن جا که وجود و سلامت ملکه برای کندوی زنبور عسل بسیار مهم است باید به شکلی تیتر را انتخاب کنید که مخاطب جذب شده، اطمینان حاصل کند که این ابزار به ملکه کندوی او آسیب وارد نمی کند و در نتیجه تا پایان آگهی را بخواند. جالب است بندانید که تنها 20 درصد از خوانندگان پس از خواندن تیتر اصلی به مطالعه ی ادامه ی آگهی خواهند پرداخت.

    در صورتی که تیتر اصلی متن آگهی زنبورداری مناسب باشد مطمئنا بر روی موفقیت آگهی و فروش شما نیز تاثیر خواهد گذاشت. به عنوان مثال شما قصد دارید برای یکی از کتاب های مربوط به زنبور داری یک تیتر بنویسید باید این مسئله را مد نظر داشته باشید که افراد تازه کاری وجود دارند که نسبت به این فعالیت آگاهی ندارند پس می توانید با استفاده از یک تیتر جذاب مانند “با خواندن این کتاب یک زنبوردار حرفه ای شوید” یا “رازهای زنبور داری” و … افراد را ترغیب به خواندن ادامه ی آگهی کنید. پیشنهاد می کنیم تیترهای متعددی را نوشته و از میان آن ها بهترین را انتخاب کنید.

    از کلمات اعجاز برانگیز استفاده کنید و سعی کنید این حس را در خواننده ایجاد کنید که قرار است یک محصول جدید را مشاهده کنید به عنوان مثال دستگاه ملکه سنج همیشه وجود داشته شما می توانید با عبارت اینکه آیا می خواهید یک نسل از زنبورهای عسل اصیل و بی نقص  را  برای تولید عسل بیشتر داشته باشید شروع کنید مطمئنا کاربر زنبورداری کنجکاو می شود که بداند این چه وسیله ای است. فراموش نکنید که در ابتدا باید گروه مخاطبان خود را مشخص کنید شما باید با لحن یک زنبوردار با افراد این حرفه صحبت کنید چون مخاطب شما مشخص است.

بدنه اصلی متن آگهی زنبورداری

    هنگام نوشتن بدنه اصلی متن آگهی زنبورداری حاشیه نروید از دادن توضیحات بی جا بپرهیزید و خواننده را سردرگم نکنید بلکه به سادگی به اصل مطلب بپردازید فراموش نکنید که پرداختن به مسائل حاشیه ای باعث می شود که حوصله ی مخاطب سر برود در مورد طرز کار این محصول و مزایایی که برای زنبورداران دارد به شکل مختصر و مفید توضیحاتی را بدهید.

    چند سطر طلایی: نکته مهم این است که شما باید در چند خط اول متن مشتری را جذب کنید یا به عبارت دیگر اصل حرف را در چند خط اول بزنید، برگ برنده خود را باید در همان ابتدای متن رو کنید، بسیاری از مشتریان بعد از خواندن تیتر اصلی، فقط چند سطر از متن را مطالعه می کنند! پس باید بتوانید برتری محصول خود نسبت به محصول رقبا را در همان ابتدای متن بیان کنید و در ادامه به توضیحات بیشتر بپردازید.

حاشیه نروید: از دیگر مواردی که در هنگام ثبت انواع آگهی به خصوص زنبورداری باید به آن پرداخت اجتناب از حاشیه پردازی است تنها در مورد محصول مورد نظر بگویید لازم نیست از فواید عسل سخن سرایی نمائید.

    پرهیز از کلی گویی: در هنگام پرداختن به متن آگهی زنبور داری از کلی گویی بپرهیزید و بلافاصله به اصل مطلب بپردازید برای اثبات ادعا هایتان نیز دلیل و مدرک بیاورید به عنوان مثال اگر در ارتباط با تلسکوپی بچه گیر آگهی ثبت کرده اید با ادله و شواهد همچنین رضایت مشتریان قبلی به توصیف آن بپردازید (تصاویر خوب به اثبات ادعا کمک شایانی می کنند.) اندازه ی متن آگهی به نوع محصول شما بستگی دارد این امر را هرگز فراموش نکنید که بدون اطلاعات مفید خواننده خسته شده و متن شما را رها خواهد کرد.

    درست نوشتن: سعی کنید روان و سلیس بنویسید اگر از اصطلاحات تخصصی زنبورداری استفاده می کنید بهتر است معادل عامیانه کلمات را نیز بیان کنید، بهتر است کمی خودمانی بنویسید تا خواننده با شما همزاد پنداری کند. به کار بردن کلمات دشوار و غیرمتداول باعث دلزدگی مخاطب می شود.

    پرهیز از تعاریف بی جا: زمانی که شما در مورد محصولات خود غلو می کنید مطمئنا اثری معکوس خواهد داشت مثلا هرگز نگویید با پوشیدن این لباس یا کلاه زنبورداری حتی یک نیش هم تجربه نمی کنید. یا با خوردن فرآورده های زنبور عسل اتفاق خارق العاده ای برای شما خواهد افتاد این موارد باعث می شود که خواننده به امتیازات و مشخصاتی که شما در مورد محصولات خود می دهید بدبین شود و حس کند قصد فریب او را دارید.

    کلمه های سخت و مهجور را به کار نبرید: همان طور که قبلا اشاره کردیم در صورتی که متن آگهی زنبورداری خود را براساس اطلاعات و سطح یک زنبوردار حرفه ای تنظیم کنید مطمئنا خواننده از مطالعه ادامه متن سرباز می زند. استفاده از کلمات دهن پرکن و سخت باعث می شود که خواننده از خواندن متن منصرف شود علت امر نیز این است که مقصود شما را به سختی متوجه می شود. بیشتر افراد این ذهنیت را دارند که استفاده از کلمات تخصصی و به زبان ساده قلمبه و سلمبه نشان دهنده ی دانش بالا و تخصص نویسنده است اما در واقعیت این یک تصور اشتباه است. همیشه به این نکته توجه کنید که عده ی زیادی از افراد برای اولین بار در حرفه ی زنبورداری شروع به فعالیت کرده و باید ابزارآلات و وسایل مورد نیازشان را خریداری کنند بنابراین لازم است با سطح فهم آن افراد متن آگهی خود را تنظیم کنید.

    سعی نکنید خواننده را سرگرم کنید: وظیفه ی شما در هنگام نوشتن متن آگهی زنبورداری جلب توجه افراد است نه سرگرم کردن آن ها بهتر است که اطلاعات مفید و جامع محصول مورد نظرتان را بنویسید به شکلی که به فروش حداکثری شما کمک کند مثلا اگر می خواهید در مورد موم دور برنجی بنویسید باید ابتدا ویژگی های خاص همین محصول را بیان کنید و سپس کاربرد آن را توضیح دهید و اهمیت این وسیله را در امور زنبورداری بیان کنید.

با استفاده از زنبور بازار به راحتی می توانید ابزار زنبورداری، خوراک، دارو و مکمل های زنبور عسل و منابع آموزشی (کتاب، CD و…) را به صورت رایگان آگهی کرده و خرید و فروش کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *